Alfa a Omega ručního mytí je mít po ruce 2 kbelíky. Oblíbil jsem si kbelíky Rinse (Work Stuff) a Wash (Work Stuff).
Principem dvoukbelíkové metody ručního mytí je: kbelík Rinse mít naplněný čistou vodou a kbelík Wash autošampónem, v obou pak mít ochrannou vložku, která zachycuje pevné částice na jejich dně. Vložka má v sobě komůrky a je přepažená, aby zabránila víření špíny v kbelíku a následnému nabrání do mycí rukavice.
Moje nejoblíbenější šampóny jsou Q2M Bathe Essence (GYEON), Lather (Auto Finesse). Jako mycí rukavici volím Chenille (The Collection), protože je za hodně voňavou cenu a v poměru cena/výkon/velikost je to opravdu palba.
Postupuju tak, že mycí rukavicí z kbelíku Wash naberu saponát a dlouhými (ne krouživými!) pohyby umývám karoserii ve směru od okna k masce, vždy končím na konci dílu. Mycí rukavici před každým znovunabráním properu v kbelíku Rinse s čistou vodou a opakuju tento postup, dokud celé auto není v topu. Beru to od střechy směrem k prahům (od nejčistší po nejšpinavější část).
Celé auto opláchnu tlakovou myčkou tak, aby nikde nezbyl kousek autošampónu. Já osobně po mytí zafouknu auto Protector Waxem (KochChemie). Na autě se začne voda shlukovat a líp se mi to pak vysouší a připravuje k leštění.
Ovšem tobě doporučuji si přečíst moje články o ochranách laku, a pak si sám zvolit, co pro tebe bude to pravý ořechový. Tak, aby to bylo, jak já říkám, eňo ňuňo.
MŮJ TIP: Úplně zapomeň, že kdy v historii lidstva existovalo něco jako houba. Ano, přesně ta pekelná pěnová věc, kterou pořídíš na každý benzince, v autodílech a hobby marketech. Taky zapomeň na houbičku na nádobí. To už by sis pak mohl klidně vzít šmirgl papír o hrubosti P400.
Nezapomeň před ručním mytím na řádné předmytí viz předchozí článek!