Vosk je jednou z nejzákladnějších ochran laku, kterou můžeš mít na autě nataženou. Vosky dělíme do dvou primárních skupin: přírodní a syntetický.
Přírodní vosk mám vyzkoušený Authentic Premium (Soft99). Vosk s obsahem křišťálové karnauby opravdu skvěle vytáhne z laku hloubku a lesk, ale nevydrží na laku dlouho. Takže ideální na auta na prodej nebo na výstavu, protože reálná výdrž je v našich českých podmínkách maximálně 3 měsíce.
Syntetický vosk už dává větší smysl - déle výdrží a je odolnější. Spokojenej jsem s asi nejznámnějšími vosky Fusso Light (Soft99) na světlé barvy a Fusso Dark (Soft99) na barvy tmavé. Peckovej syntetickej vosk je taky Q2 Wax (GYEON). Syntetický vosky už mají zajimavější výdrž, a to 6-10 měsíců, což je fajn.
Příprava laku začíná předmytím, mytím, chemickou dekontaminací a popřípadě i mechanickou dekontaminací. Před nanesením vosku je taky nutnost vyčistit lak jemně abrazivní leštěnkou, jako je například Rejuvenate (Auto Finesse). Na aplikátor si naber čisticí leštěnku a krouživými pohyby lak hloubkově vyčisti. Tím ho dokonale připravíš k aplikaci vosku.
Přecházíš k fázi odmaštění, protože mastnota ti zabraňuje v tom, aby vosk správně přilnul k laku. K odmaštění používám Prep (GYEON) nebo Panel Preparation Spray (Koch Chemie).
Po správné přípravě se můžeš vrhnout na aplikaci vosku. Pomocí pěnového aplikátoru naber vosk a krouživými pohyby nanes na celé auto. Po 10-15 minutách vosk slešti čistou mikrovláknovou utěrkou a máš hotovo!
MŮJ TIP: Neaplikuj vosk na přímém slunci – nekontrolovatelně a rychle by ti zaschnul na laku. A to pak nechceš rozlešťovat.