Čištění plastů, kámen úrazu?

Ano, pro mě to bylo něco, co jsem ladil opravdu dlouho. Základní činnost při čištění auta mi způsobovala velký trápení.

Bylo to hlavně z důvodu, že jsem nedokázal najít něco, co opravdu funguje, za přijatelnou cenu. Projdeme si to společně. Total (Auto Finesse) je skvělej funkční produkt. Ovšem cena přes tři kila za půllitrovou lahvičku je prostě ranec. Když vezmu v potaz, že spotřebuju průměrně litr čističe na auto, tak to pro mě byl nepřijatelnej náklad. Total je za mě skvělej produkt, kterýmu řikám „ready to go“. Mít ho v detailingový brašně v kufru na občasnou běžnou údržbu je super, a zároveň je i ve stylový lahvičce tak, jak jsme u Auto Finesse zvyklí.

Dlouho jsem ale pracoval s Versem (Auto Finesse). Účinná záležitost, ředitelná 1:5-1:15. To znamená, že při ceně přes tři stovky jsem dokázal udělat 10-15 litrů čističe, a to už je mnohem chutnější. Takže Verso, jak jsem zmínil, je ředitelný, ale je zapotřebí mít k tomu mixovací láhev, nalévací trychtýř a ředit si ho dle potřeby.

Nakonec jsem spustil kotvy u Kochu. Mehrzweckreiniger (KochChemie), se zkratkou MZR, je za mě naprostej granát v čištění interiéru. Ředitelnej 1:5-1:40 podle potřeby a míry znečištění a ještě za cenu přibližně 280 kaček. Skvěle účinnej čistič, kterej je schválenej automobilkama Mercedes-Benz, BMW a koncernem VW. Takže při používání si můžu bejt 100% jistej, že nic nerozleptá, nic po použití nevybledne a že ke všem povrchům je šetrný, ale ke špíně nekompromisní. Opravdu to je záležitost, za kterou bych dal ruku do rozvodového soukolí motoru.

Na samotné čištění pak používám kombo: Naředěný MZR a Scrub Pad (The Collection). Scrub Pad se z jedný strany tváří jako aplikátor, avšak po otočení zjistíš, v čem je kouzelnej. Druhá strana je totiž plná nylonových štětinek, který fungujou jako kartáč a opravdu to s ním jde jedna báseň.

Na výdechy klimatizace a těžko dostupný místa pak používám štětce (Work Stuff) dle různých tvrdostí a velikostí v kombinaci s tlakovou tryskou a kompresorem: Projedu štětcem a kompresorem vyfoukávám do utěrky.

Utěrky jsem si oblíbil barevný mikrovlákna od The Collection. Skvelěj matroš za ještě skvělejší peníze.

MŮJ TIP: Při používání Scrub Padu a štětců se vyhni klavírovým částím interiéru. Žádnej fyzickej dotyk není na tyto části přípustnej. Kolikrát stačí vyslovit v autě vulgární slovo a ihned se vytvoří škrábanec. Takže pouze zafouknout čističem a vyfoukat prach kompresorem pryč.